Translate

Thursday, November 29, 2012

Tips: Tallrikar

Dagens tips =)
Jag har 4st metalltallrikar med mönster på, dessa tog jag och använde som mall för min fimolera. först tryckte jag leran i mönstret och sedan la jag tallriken upp och ner och brände leran ovan på metalltallriken i ugnen, för att få den lite böjda formen. Funkade bra tycker jag, är lite svårt att se mönstret så här på kort, men det syns bra i verkligheten =)
Annars kan man ju skriva ut mönster eller klippa ur tidningar, som jag tror jag visat förut att jag gjort, eller använda innerplasten i en colaflaska, den där blå plastsaken som sitter i korken...
 
Denna tallrik har jag gjort i lera med lackat papper på. (urklipp ur ett reklamblad) Tårtbiten har jag gjort i fimolera.

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah